Nvidia stawia na HTC Vive Pro Eye

HTC zaprezentowało podczas konferencji GPU Technology Conference pionierskie, rozwiązania wirtualnej rzeczywistości dla szerokiej gamy przedsiębiorstw

Firma HTC poinformowała że zestaw Vive Pro Eye został wybrany preferowanym systemem do wirtualnej rzeczywistości dla technnologii NVIDIA Variable Rate Shading (VRS). Model Vive Pro Eye, zaprezentowany w styczniu 2019 roku, został stworzony z myślą o potrzebach profesjonalnych użytkowników rozwiązań VR. Dzięki wprowadzeniu funkcji śledzenia ruchu gałek ocznych Vive Pro Eye pozwala developerom gromadzić więcej danych o rozwijanych produktach i środowiskach projektowych. Pomaga też zoptymalizować wydajność komputerów i jakość wyświetlanych treści VR, a także zapewnia jeszcze wiarygodniejsze doświadczenia. Korzystajac z Vive Pro Eye użytkownik może także nawigować wzrokiem. Znika więc konieczność sięgania po kontrolery w niektórych grach zręcznościowych i innych atrakcjach typu lacation-based”.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wymagania przedsiębiorstw odnośnie technologii VR stale się zmieniają. Vive wychodzi im więc naprzeciw, oferując bogatszy zestaw narzędzi w ramach ekosystemu Vive” – powiedział Daniel O’Brien, prezes amerykańskiego oddziału HTC Vive. „W połączeniu z technologią NVIDIA VRS, system śledzenia ruchów gałek ocznych w nowym Vive Pro Eye otwiera szereg nowych możliwości. Rzeczywistość wirtualna, zwłaszcza w zastosowaniach dla przedsiębiorstw oraz w aplikacjach wykorzystujących dane o lokalizacji, wkracza dzięki temu na zupełnie nowe terytoria, szybko rozszerzając zakres możliwych zastosowań.”

Twórcom chcącym w prosty sposób wdrożyć funkcję eye-tracking w swoich projektach HTC zapewniło też pakiet narzędzi „Pro Eye SDK”, dostępny na dedykowanym portalu HTC Vive dla developerów.

Nowy sposób na audyt projektów w Audi

HTC Vive stoi za najbardziej rozbudowanym pokazem technologii VR podczas konferencji GTC. Użytkownicy mają tam okazję zanurzyć się w świecie NVIDIA Holodeck i zagłębić się/spojrzeć projekt Audi. Samochód tej marki został w pełni odtworzony w wirtualnej rzeczywistości. Przeglądy konstrukcyjne z wykorzystaniem VR mają ogromny potencjał, ponieważ pozwalają zobaczyć obiekty w ich naturalnych rozmiarach, przyśpieszyć ocenę prac, uzyskać bardziej precyzyjną kontrolę i usprawnić komunikację między zespołami – lokalnymi i globalnymi.

Dzięki wykorzystaniu bezprzeowodowego modułu Vive Wireless Adaptor użytkownicy dokonujący przeglądu mieli też pełną swobodę poruszania się – mogli więc dosłownie obejrzeć samochód z każdej jstrony również w środku.

 Projekty Vive Pro Eye zaprezentowane podczas GTC

NVIDIA VR Ready Quadro to układy graficzne, zdolne zagwarantować moc obliczeniową, niezbędną do profesjonalnych zastowosowań. W połączeniu z funkcjami zestawu Vive Pro Eye, Quadro gotów jest jednak sprostać każdemu zadaniu. Nawet najbardziej wymagającym aplikacjom klasy profesjonalnej.

Vive należy do najlepszych zestawów VR do zastosowańbiznesowych. Vive Pro Eye natomiast to jeszcze wyższy standard” – powiedział David Weinstein, dyrektor ds. VR w NVIDIA. „Dzięki technologii NVIDIA VRS użytkownicy mogą czerpać korzyści z inteligentnego renderowania (ang. foveated rendering) oraz nadpróbkowania (ang. super-sampling), co przekłada się na osiągnięcie jeszcze wyższej jakość obrazu, a jednocześnie zwiększa efektywność wykorzystania dostarczonej mocy obliczeniowej.

Stoiska Vive na targach GTC prezentują innowacyjne rozwiązania od m.in. takich dostawców jak Zerolight, Gravity Sketch, Ovation, Autodesk, Lockheed Martin Prepar3D oraz FLAIM Trainer:

Lockheed Martin stworzył pionierskie oprogramowanie symulacyjne dla prywatnych pilotów, organizacji komercyjnych, wojskowych i akademickich. Pakiet Prepar3D® od teraz obsługuje Vive Pro Eye. Technologia nowej generacji, daje instruktorom dostęp do danych ze śledzenia ruchów gałek ocznych, a co za tym idzie, wgląd w osiągi studentów, którzy pozostają w tym czasie zanurzeni w szkoleniu w wirtualnej rzeczywistości. 

  • W biznesie umiejętności wystąpień publicznych są niezbędne do rozwoju, ale zdobycie doświadczenia może być trudne dla początkujących. Ovation eliminuje wiele tradycyjnych przeszkód, wykorzystując technologię VR. Pozwala też użytkownikom na dostosowanie szkolenia do rzeczywistych scenariuszy, od sali balowej i spotkań biznesowych po salę sądową, oraz wykorzystanie danych z systemu eye-tracking.

Vive Pro Eye na targach Laval Virtual

Vive Pro Eye pojawi się również na targach Laval Virtual we Francji – największej w Europie imprezie poświęconej VR i AR. BMW M Virtual Experience, opracowane przez ZeroLight wraz z Nvidią i HTC Vive, zostanie zaprezentowane na stoisku Immersion. Doświadczenie umożliwia potencjalnym klientom konfigurowanie a nawet wsiąście za kierownicę samochodu w skali 1:1. Demo po raz pierwszy zostało zaprezentowane na targach CES 2019. Pokazuje zupełnie nową jakość obrazu poprzez „foveated rendering” – metodę renderowania, która wykorzystuje technologię śledzenia oczu, aby wygenerować najostrzejszy obraz dokładnie w miejscu, w którym użytkownik patrzy. Procesory graficzne RTX oparte na technologii NVIDIA Turing stanowią najlepsze rozwiązanie do renderowania z wykorzystaniem zmiennej szybkości cieniowania (VRS), umożliwiając wykonanie super-samplingu dokładnie w docelowym obszarze. Zastosowanie systemu śledzenia gałek ocznych Vive Pro Eye do mapowania interakcji w czasie rzeczywistym, umożliwia też platformie ZeroLight Wisdom VR dostarczanie informacji na temat indywidualnych i zagregowanych zachowań użytkowników i ich preferencji.

O systemie HTC VIVE

VIVE to najbardziej zaawansowana i jedyna w swoim rodzaju platforma rzeczywistości wirtualnej, opracowana przez HTC, pozwala całkowicie zanurzyć się w wirtualnych światach i interakcjach. Platforma VIVE, zaprojektowana od podstaw pod kątem monitorowania ruchu użytkownika w przestrzeni (room-scale VR) oraz naturalnych interakcji, daje możliwość zanurzenia się w pełni w rzeczywistość wirtualną dzięki przełomowej technologii i najlepszym treściom. Ekosystem VIVE opiera się na najlepszym sprzęcie VR na rynku, wspieranym przez VIVE X, 100-milionowy akcelerator VR i powiązane z nim start-upy, VIVE, globalnej platformie i sklepie z aplikacjami z pierwszym na świecie modelem subskrypcji VR, który działa w ponad 60 krajach, a także VIVE Studios – programem do opracowywania i publikowania treści VR.

Więcej informacji: HTC VIVE

Reklamy


Categories: Aplikacje, Bez kategorii, gadżety, Rynek, Technologia

Tags: , ,

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: