Choroby reumatyczne – jak wygląda życie chorych?

Choroby reumatyczne – pilne wyzwanie dla systemu ochrony zdrowia

Co czwarty Polak zmaga się z chorobami reumatycznymi, które doprowadzają do niepełnosprawności, wykluczenia społecznego i zawodowego.

To temat, który powinien stanąć na agendzie decydentów w ochronie zdrowia i być szeroko komunikowany do ogółu społeczeństwa.

Recenzja Neno Medic T05 – termometr bezdotykowy

10 milionów Polaków cierpi na choroby reumatyczne, które prowadzą do wykluczenia społecznego, zawodowego, a nawet trwałego inwalidztwa.

Wśród najczęściej występujących chorób reumatycznych, na które cierpią Polacy wymieniamy reumatoidalne zapalenie stawów (RZS), zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa (ZZSK), toczeń rumieniowaty układowy (TRU), łuszczycowe zapalenie stawów (ŁZS) czy młodzieńcze idiopatyczne zapalenie stawów (MIZS). Najczęściej obejmują stawy, choć mogą również dotykać narządów wewnętrznych. To z kolei prowadzić może do powikłań, niepełnosprawności, a także śmierci. Dla pacjentów najbardziej istotne jest wczesne rozpoznanie choroby, wdrożenie optymalnego leczenia na samym początku, by zwiększyć szansę na zatrzymanie postępu choroby. Zazwyczaj kojarzona jest ona z wiekiem starczym, tymczasem dotyczy osób między 20 a 45 rokiem życia.

To choroby, które kojarzone są z wiekiem starczym, mimo, że dotyczą osób w wieku 20-45 lat. Medycyna radzi sobie z tym wyzwaniem coraz lepiej, poprzez nowoczesne leczenie.

Czy sterylizator UV nada się do dezynfekcji smartfona – sprawdziliśmy?

Sytuacja chorych w Polsce wymaga rozszerzania programów lekowych i mniej restrykcyjnych zasad kwalifikacji do leczenia. O to apeluję nie tylko pacjenci, ale także środowisko pacjenckie.

Jako osoba chorująca od 26 lat na reumatoidalne zapalenie stawów mogę powiedzieć, że tylko dzięki innowacyjnej terapii jestem w stanie pracować i realizować swoje pasje. Cieszę się, że żyjemy w czasach, w których takie innowacyjne leki są dla nas dostępne. Nie wszyscy jednak mogą takie leczenie otrzymywać. Zasady kwalifikacji do programów lekowych są obecnie bardzo restrykcyjne. Dla chorych najważniejsze jest rozpoczęcie celowanej terapii na jak najwcześniejszym etapie choroby.

O szeroki dostęp do leczenia postuluje środowisko pacjentów i ekspertów medycznych, którzy nas wspierają. Jesteśmy otwarci na dialog i współpracę z Ministerstwem Zdrowia. Zawsze uważaliśmy, że zmiany powinny się dokonywać w uzgodnieniu z tymi, których one dotyczą. Na taki dialog i współpracę liczymy ze strony decydentów – mówi Jolanta Fień, Prezes Zarządu Fundacji ,, APROBATA’’

źródło: Fundacja Aprobata

Jak wygląda życie chorych? Jak możemy im pomóc? Jakie stanowisko wobec systemu ochrony zdrowia mają eksperci?

Zapraszamy do kontaktu: redakcja(at)technosenior.pl

Discover more from TECHNOSenior

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading