Canon EOS VR – do rejestrowania wirtualnej rzeczywistości (VR)

Canon EOS VR – do rejestrowania wirtualnej rzeczywistości (VR)

Canon EOS VR

Canon Europe ogłasza najnowszą innowację w systemie EOS R: pionierskie rozwiązanie do rejestrowania wirtualnej rzeczywistości (VR), bazu­jące na ogromnych możliwościach mocowania RF. System EOS VR opracowany przez Canon, obejmujący nowy obiektyw Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE, odpowiada na zapotrze­bo­wa­nie na wysokiej jakości treści 3D VR180°. Wobec rosnącej popularności techno­logii VR w różnych obszarach, takich jak szkolenia, podróże, sport, wydarzenia na żywo i filmy dokumentalne, nowa oferta Canon upraszcza cały proces stereoskopowej rejestracji i postprodukcji treści w formacie VR180°. System EOS VR, dzięki kreowaniu wcią­ga­jącego doświadczenia, wprowadza widzów w samo serce akcji, zapewniając profesjonalną jakość obrazu i wyższy poziom realizmu.

Test Canon Zoemini S – aparat natychmiastowy i mini drukarka

Obiektyw Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE to pierwszy w historii Canon wymienny obiektyw do VR, który powstał z myślą o uproszczeniu konfiguracji sprzętowej oraz rejestro­waniu filmów i zdjęć VR180° za pomocą aparatu Canon EOS R5[i] – wszystko to przy zachowaniu wysokiej wydajności optycznej systemu Canon EOS R. W efekcie tworzenie treści 3D staje się praktycz­niejsze dla istniejących twórców treści VR – zarówno firm produkcyjnych, jak i profesjona­lis­tów chcących wejść na rynek VR z wydajnym systemem. Poza obiektywem Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE system Canon EOS VR obejmuje również niedawno opracowaną przez Canon aplikację do wirtualnej rzeczywistości (EOS VR Utility) oraz wtyczkę do oprogramo­wa­nia Adobe Premiere Pro (EOS VR Plug-in for Adobe Premiere Pro) usprawniającą postprodukcję VR180°, a tym samym podniesienie komfortu twórcy treści od początku do końca pracy nad materiałem.

 

Innowacyjny obiektyw dla łatwiejszego rejestrowania obrazów

Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE posiada dwa skierowane do przodu obiektywy typu „rybie oko” o ultraszerokim polu widzenia 190 stopni, które pozwalają na stereoskopową rejestrację. Zaawansowana konstrukcja obiektywu pozwala na projekcję dwóch obrazów na jedyną matrycę aparatu, umożliwiając ich idealne wyrównanie i synchronizację bezpoś­rednio w aparacie. Dzięki takiemu wykorzystaniu obiektywu konfiguracja sprzętu do VR jest prost­sza niż w przypadku systemu z dwoma kamerami

Rejestracja dwóch obrazów na jednej matrycy oznacza również, że oba mają tę samą charakterystykę, co pozwala uniknąć subtelnych różnic w jakości obrazu i ekspozycji, które zdarzają się w systemach z dwiema matrycami. Ponadto obie jednostki EMD (przysłona) – po jednej dla każdego obiektywu – są precyzyjnie sterowane w celu utrzy­my­wania stałej ekspozycji na matrycy, zmniejszając w post produkcji potrzebę gradingu oraz specjalistycznej wiedzy, jakiej wymaga dopasowanie lewego i prawego obrazu wyjściowego.

Test Canon Pixma TS6350 – drukarka 3 w 1 z łącznością bezprzewodową

Obiektyw ma sprytnie składaną konstrukcję optyczną i odległość bazową 60 mm, dzięki której kadr wygląda naturalnie. Zaprojektowano go do współpracy z aparatami kompatybilnymi z systemem VR, takimi jak Canon EOS R5, zapewniając w ten sposób poręczność całej konfiguracji oraz możliwość pracy w znajomym środowisku EOS.

Przesuwając granicę doskonałości optycznej

Stereoskopowy obiektyw Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE ma słynny czerwony pierścień, wskazujący na profesjonalny obiektyw z serii L. Posiada on po dwa elementy UD (ultraniska dyspersja) na obiektyw, pozwalając na uzyskanie ostrych, wyraźnych obrazów od krawędzi do kra­wę­dzi. Dzięki powłoce SWC, eliminującej efekty ghostingu i flary od promieni słonecznych, obiek­tyw Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE jest idealny do fotografowania ze słońcem w kadrze, co jest częstą sytuacją przy rejestracji obrazów VR.

Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE wyposażony jest w tylny uchwyt filtrów żelowych, pozwalający korzystać filtrów ND innych producentów. Daje to możli­wość zachowania „normalnych” czasów otwarcia migawki i wartości przysłony podczas filmowania w jasnych warunkach. Funkcja MF Peaking w aparacie Canon EOS R5 zapewnia proste wspomaganie ręcznego ustawiania ostrości, wskazując obszary, na których jest ustawiona ostrość.

W przypadku korzystania z pełnoklatkowej matrycy[ii] 8K aparatu Canon EOS R5 obiektyw RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE umożliwia rejestrowanie VR180° o wysokiej rozdzielczości i dużej rozpiętości tonalnej dzięki funkcji Canon Log/Log 3. Jasna, wynosząca f/2.8 przysłona obiek­tywu oraz wysoka czułość ISO aparatu Canon EOS R5 oznaczają doskonałą wydajność przy słabym oświetleniu, dając twórcom treści możliwość rejestrowania materiału w szerszym zakresie warunków pogodowych.

Łatwiejsza praca z materiałami VR180°

Nowy system Canon EOS VR wykorzystuje obiektyw Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE w apa­racie z jedną matrycą, co eliminuje potrzebę wyrównywania pozycji obiektywów, i ozna­cza, że dla lewego i prawego obrazu tworzony jest tylko jeden, doskonale zsynchronizowany plik. Dzięki temu oprogramowanie lub plug-in Canon może precyzyjnie konwertować podwójny okrągły format rybiego oka na standardowy format VR180°, gotowy do dalszej edycji w programie Adobe Premiere Pro lub oglądania na goglach VR.

Proces konwersji[iii] z podwójnego okrągłego obrazu fisheye do bardziej rozpozna­wal­nego równoprostokątnego formatu VR180°, będący zwykle jedną z bardziej złożonych i czaso­chłonnych czynności przy tworzeniu treści VR, staje się dziecinnie prosty dzięki nowej, wydajnej aplikacji Canon EOS VR Utility oraz wtyczce EOS VR do programu Adobe Premiere Pro. Dzięki tym dodatkowym rozwiązaniom filmy i zdjęcia można łatwo konwertować3,[iv]  i eksportować w róż­nych rozdzielczościach i (profesjonalnych) kodekach (do wielkości pliku 8K dla wideo2) w celu edycji w postprodukcji lub odtwarzania na odpowiednich goglach VR.

Test Canon EOS M50 – świetny bezlusterkowiec dla początkujących

Zaktualizowane oprogramowanie Canon EOS Utility i aplikacja Camera Connect za­pew­nią również łatwe zdalne sterowanie oraz podgląd obrazu na żywo podczas rejestro­wania treści.

To doskonałe rozwiązanie łączy zalety mocowania RF z innowacyjną, nową techno­lo­gią VR w celu uproszczenia całego procesu tworzenia obrazów VR180° – od konfiguracji sprzętu po postprodukcję.

Więcej na temat obiektywu RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE opublikowano tutaj:

http://www.canon.pl/lenses/rf-5-2mm-f2-8l-dual-fisheye-lens/

***

Najważniejsze cechy systemu EOS VR:

  • Uproszczona konfiguracja sprzętu i rejestracja materiałów VR180° w kompaktowej formie
  • Profesjonalna jakość obrazu do 8K
  • Pojedynczy plik z obrazem usprawnia pracę w postprodukcji
  • Aplikacja EOS VR Utility3,4 upraszcza konwersję obrazów
  • Wtyczka EOS VR Plug-in3,4 współpracuje z Adobe Premiere Pro

 

Najważniejsze cechy obiektywu Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE:

  • Dwa obiektywy rybie oko do rejestracji stereoskopowych obrazów VR°180 oraz 190-stopniowe pole widzenia

[i] EOS R5 (obecnie jedyny kompatybilny aparat) będzie wymagał aktualizacji oprogramowania sprzęto­wego w celu uzyskania kompatybilności.

[ii] Zarejestrowana rozdzielczość dla każdego z obiektywów będzie nieco niższa niż 4K –  ponieważ na matrycy umieszczone są obok siebie dwa koliste obrazy.

[iii] Do wykonania konwersji równoprostokątnej obrazów VR180° zarejestrowanych na kompatybilnym apara­cie (EOS R5) niezbędna będzie aplikacja EOS VR Utility lub wtyczka  EOS VR Plug-in for Adobe Premiere Pro.

[iv] Próbne korzystanie z aplikacji Canon do nieruchomych obrazów i wideo poniżej 2 minut jest bezpłatne. Do eksportu (EOS VR Utility) / importu (EOS VR Plug-in for Adobe Premiere Pro) filmów 2-minutowych lub dłuższych wymagana jest płatna subskrypcja.

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: