Skanowanie produktów 3D

Skanowanie produktów 3D

Wizualizacja produktowa zdobywa rosnące uznanie na świecie, mimo to wciąż nie jest powszechnie wykorzystywana w polskiej branży e-commerce.

Skanowanie

Wielu internetowych sprzedawców sądzi, że inwestycja w takie rozwiązanie jest zbyt kosztowna, a samo tworzenie grafik 3D zbyt trudne – i dlatego z niego rezygnują. Tymczasem tworzenie trójwymiarowych modeli sklepowego asortymentu nie jest ani drogie ani skomplikowane. Wystarczy zaopatrzyć się w skaner 3D.

Czym jest skaner 3D?

Do niedawna sprzedawcy, który chcieli mieć na stronie swojego sklepu grafikę 3D każdego z dostępnych produktów, musieli zatrudniać wysoko wykwalifikowanych grafików i im powierzać tworzenie takich wizualizacji – wiązało się to oczywiście ze sporymi wydatkami z firmowego budżetu. Teraz można takie grafiki tworzyć samodzielnie przy użyciu skanera 3D, niewielkiego, poręcznego i prostego w obsłudze urządzenia, które potrafi rozpoznawać kształty różnych obiektów i generować ich cyfrowe modele. Do jego obsługi nie potrzeba szczególnych umiejętności – krótki instruktaż wystarczy, by opanować podstawowe zasady jego użytkowania. Więcej informacji znajdziesz na Seemymodel.com.

 

Jak wygląda skanowanie produktów 3D?

Skanowanie produktów 3D zaczyna się zawsze od odpowiedniego przygotowania wybranego obiektu. W tym celu na jego powierzchni umieszcza się tzw. punkty referencyjne, czyli specjalne markery umożliwiające skanerowi orientację w układzie współrzędnych. Na tak przygotowany obiekt należy następnie skierować wiązkę światła z głowicy skanera i przesuwać ją po nim powoli, nie pomijając żadnego obszaru, co pozwoli urządzeniu uzyskać niezbędne dane pomiarowe całej bryły geometrycznej i późniejsze jej odtworzenie w programie komputerowym. Ostatnim etapem jest digitalizacja tj. przetworzenie pozyskanych danych i przekształcenie ich w fotorealistyczny trójwymiarowy obraz.

 

Co można zeskanować ręcznym skanerem 3D?

Ręczne skanery pozwalają na samodzielnie skanowanie produktów 3D dowolnego typu. Przy ich użyciu można odwzorować w formie wirtualnej zarówno małe przedmioty, takie jak kubki, torebki czy książki, jak i duże, na przykład meble albo samochody. Do większych obiektów, takich jak budynki, stosuje się większe, o wiele droższe i dużo bardziej zaawansowane urządzenia.

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: